вівторок, 31 січня 2017 р.

Питання на співбесіді: Потестуйте логін-форму

Мене просили потестувати логін форму ледь не на кожній співбесіді, навіть на сініора. Зараз мені задали це питання мої студенти, самі відповівши так:
Оскільки спершу треба тестувати позитивні кейси, то першим тестом має бути "правильний логін - правильний пароль - залогінена сторінка".

Це мені здалося трохи невірним, і ось чому.
Найголовніше завдання функції логіну - обмежити доступ. Адже, якби ми хотіли давати всім доступ, то цієї функції б не було зовсім, в нас би була відкрита для всіх сторінка. А оскільки головне - обмежити, то й перевіряти ми спершу маємо саме "обмеження", а не "успішний доступ".

Тому, на мою думку, першим тестом має бути перевірка від "доступу за дурно", тобто:
1. Спроба логіну із порожніми полями - нема доступу.

Далі, має бути перевірка "недоступу" за неповними креденшелами:
2. Спроба логіну з порожнім паролем та вірним логіном - нема доступу.

І тільки в третю чергу можна перевірити, що вас пускає із валідними значеннями.
3. Спроба логіну з вірними логіном та паролем - доступ до потрібної сторінки.

Сподіваюсь, комусь це пояснення допоможе!

Я особисто стикався з випадками, коли починали тестувати з пункта 3., забуваючи про 1. та 2., і баги, пов’язані з ними, вилазили аж за кілька місяців на продакшені, залишаючи систему вразливою, покладаючись тільки на те, що "злі хакери" не встигли нічого зробити.

Немає коментарів: