неділю, 11 вересня 2016 р.

Менше сумнівів

Не знаю як ви, а я боюся своїх сумнівів. Вони отруюють життя, забирають час і мотивацію. Тому я ненавиджу сумніватися! 



У так званому Lean Development навіть офіційно затверджено Принцип №4: 

Відкладай зобов'язання (Defer commitment), що означає: 
Приймай рішення якнайпізніше! 
Див. http://www.allaboutagile.com/lean-principles-4-defer-commitment/ 


Чому не вирішувати раніше, адже це могло б прискорити весь процес? 
Чим менше невідомих у рівнянні, тобто не прийнятих рішень, тим швидше можна розв'язати задачу. 

Суть цього принципу в тому, що із часом все зміниться, додасться нова інформація, і або вже не буде, про що думати, або рішення буде прийняти простіше. 

Але як не відкладай, після рішення гарантовано прийде нова інформація, а за нею - сумніви у правильності рішення. 

Зменшити сумніви дуже допомагає візуалізація наявної інформації. Бо часто ми боїмося, що, скажімо, рішення не сподобається іншим, але просто не хочемо собі зізнатися, чому саме.



(Таблиця, що допомогла мені спочатку не звільнятися, а потім - звільнитися)

 Моє останнє важке рішення було про зміну роботи. Я впевнений, ви розумієте.
Йти з компанії, де, в принципі, є перспективи, кілька початих проектів, і до мене ставляться більш ніж приязно, до меншої компанії... Тут треба бути дуже впевненим. Адже якщо щось піде не так, сумніви мене з'їдять!

Тому я намалював собі таблицю, де явно перелічив усі моменти, які я беру до уваги. Крім того, я поставив "вагу" у балах для кожного пункту. Бо, наприклад, "відстань до офісу" та "технологічність проекту" важко просто так порівнювати. 

Потім я склав усі бали для кожної з компаній - і рішення готове! Так, різниця була невелика. Але у мене назавжди залишився аркуш, на який я можу поглянути і згадати, чому я вирішив саме так; а не займатися самоїдством.



Criterium Company CXX Company SYY Weight
$ difference
+ 4
Location
+ 2
I manage (people) +
6
Science-rich
+ 2
Technologies used +
1
Programming language
+ 2
I manage my time
(especially evenings)

+ 6
People around me + + 4
People I hate +
-6
Consulting-like job + + 4
Amount of paid vacation +
1
Education/knowledge sharing +
4
I can easily quit +
8
No project politics around me
+ 6
No administrative changes +
2
Total: 24 30


По суті, тут відбувається декомпозиція великого Рішення на 15 маленьких рішень із виставлення ваших персональних універсальних вагів до кожного з критеріїв. 

Тут, звичайно, можна торгуватися з собою за ці ваги. І це допомагає виявити додаткові критерії, виписати їх окремим рядком із своєю вагою. І припинити торгуватися.

Будьте чесні перед собою, єдиний, кого ви тут можете надурити - це ви самі!

Не намагайтеся скласти таблицю на віки. Бо вона є дуже ситуативна і відображає лише дійсність у певний момент. Ми цікавимось і цінуємо різні речі із плином часу.

Великих вам рішень, і явних критеріїв замість сумнівів!

Немає коментарів: